Tööandja bränding aitab leida tipptalente ja kliente ükskõik millises valdkonnas

Evelin Org rääkimas teadlikust tööandjabrändist.

Tööandja bränding on muutumas järjest olulisemaks osaks nüüdisaegsete ettevõtete strateegiast. Tugev tööandja bränd aitab silma jääda nii potentsiaalsetele töötajatele kui ka eristuda ja leida kliente ükskõik millises valdkonnas. See on nii trump kui konku- rentsieelis, aidates hoida olemasolevat tiimi ning ligi meelitada valdkonna tipptalente. Eelöeldust lähtuvalt soovisime kokku panna praktilise käsiraamatu, millest oleks abi nii personali- kui ka turundustöötajatele, samuti juhtidele, kes on huvitatud teemaga tegelemisest ja näevad vajadust seda oma ettevõttes rakendada. Raamat keskendub nii suure pildi lahti mõtestamisele kui ka konkreetsetele soovitustele ja tööriistadele, mis aitavad sõltumata ettevõtte suurusest ning valdkonnast teadlikult kujundada ja võimendada tööandja brändi, käivitada tõhusalt brändisaadikute programme, kaasata ning inspireerida brändisaadikuid.

Tänapäeval on ettevõtte bränd (korporatiivbränd + tööandja bränd) tihedalt seotud nii võtmeisikute kui ka kõigi töötajate persoonibrändidega.

Tänapäeval on ettevõtte bränd (korporatiivbränd + tööandja bränd) tihedalt seotud nii võtmeisikute kui ka kõigi töötajate persoonibrändidega. Bränd ei ole enam see, mida ettevõte ise enda kohta ametlikes kanalites välja ütleb, vaid see, mida ütlevad teie brändi kohta nii teie töötajad kui ka kliendid.

Tööandja bränding ise ei ole kindlasti mingi võluvits, vaja on ka õnnelikke ja rahul- olevaid töötajaid, kes seda saadikutena toetavad suust suhu (ingl word-of-mouth) positiivset infot levitades.

Tööandja bränding ise ei ole kindlasti mingi võluvits, vaja on ka õnnelikke ja rahul- olevaid töötajaid, kes seda saadikutena toetavad suust suhu (ingl word-of-mouth) positiivset infot levitades. Suust suhu reklaami peetakse nii turunduses kui ka müügis kõige efektiivsemaks tööriistaks. Just seetõttu on töötajate kaasamine brändi eestkõnelejatena ehk brändisaadikute programmid (ingl employee advocacy) võimsaks vahendiks tööandja brändi võimendamisel ning ettevõtte maine ja nähtavuse suurendamisel. Töötajad, kes on leidnud oma tööalase kire, enda jaoks töö tähenduse ja isikliku panuse lahti mõtestanud, tahavad seda ka teistega jagada, tugevdades seeläbi tööandja brändi.

Brändisaadikute programmid võimaldavad töötajatel jagada oma positiivseid kogemusi ja teadmisi ettevõttest, kasutades selleks nii isiklikke võrgustikke kui sotsiaalmeedia platvorme. Mõistagi kaasnevad ka selle teemaga teatud väljakutsed, nagu töötajate kaasamine ja motiveerimine, tegevuste kooskõlastamine ettevõtte üldiste eesmärkide, turundusstrateegia ja brändi väärtustega, sõnumite autentsus ning vastavus tegelikule pildile.