Teadlikult kujundatud ja tugeva tööandja brändi eelised

Laual on äsja ilmunud Eesti esimene tööandja brändingu raamat: "360 kraadi mudel tööandja brändingus"

Ettevõtete ja organisatsioonide tegelik väärtus ei peitu varades, oskusteabes ja kogemustes, vaid inimestes. Äri tehakse inimeste, mitte brändide vahel ning see on kandunud üle ka värbamisprotsessi. Korporatiivbrändide asemel soovitakse siingi tänapäeval näha päris inimesi, kes jagavad oma autentseid kogemusi ja soovitusi, enne kui töölepingule alla kirjutatakse. Inimesi kõnetavad lood ja väärtused on ülioluliseks osaks ka potentsiaalsete ja olemasolevate klientide peas oleva kuvandi tekkimisel teie ettevõttest ning brändist tervikuna. Selle kuvandiga on otseselt seotud nii teie ettevõtte omanikud, juhid, võtmeisikud kui laiemalt ka kõik teie töötajad.

Tööandja brändinguga on maailma suurimad ettevõtted ja organisatsioonid tegelenud juba aastakümneid, ent viimastel aastatel on teema aktuaalsus hüppeliselt kasvanud ning arusaamine tööandja brändingu arendamise vajalikkusest levinud justkui kulutulena praktiliselt igas valdkonnas. Kõnealust teemat on palju uuritud ning kõik need erinevad uuringud näitavad, et tugevama tööandja brändiga ettevõtetel on näiteks madalamad värbamiskulud, paremad suhted oma töötajatega, pikem tööstaaž ning isegi suurem produktiivsus kui samal ametikohal olevatel töötajatel nõrgema tööandja brändiga ettevõtetes. 

Tänapäeval ei kahtle enam keegi, et tugevamaid brände eelistatakse tundmatu- tele või negatiivse mainega brändidele. Ettevõtte suurus ei ole ammu enam määrav, pigem liigutab kaalukaussi positiivses suunas nähtavus, väärtused ning paeluvad ja kõnetavad lood. 

 

Selle põhjal võime öelda, et teadlikult kujundatud ja tugev tööandja bränd:

  • kasvatab teie ettevõtte käivet ja kasumit ning tõstab produktiivsust, sest pal- kate parima kompetentsiga töötajaid;

  • lihtsustab töötajate värbamist ja töötajate hoidmist organisatsioonis ning toe- tab nende pühendumist;

  • tõstab töökohale sobivate kandideerijate määra;

  • aitab parandada värbamise kvaliteeti ehk värvatakse parimad töötajad;

  • lühendab uute töötajate leidmisele kuluvat aega ning lihtsustab uute töötajate leidmist;

  • vähendab värbamiskulusid, kuna oma töötajad soovitavad tuttavaid tööle ja soovituste kaudu töötajate värbamine on odavam;

  • vähendab tööjõu voolavust, mille tulemusena on tagatud püsivam pühendunud töötajaskond;

  • suurendab nähtavust ja samas tugevdab korporatiivbrändi, seega on lihtsam leida kliente, koostööpartnereid või ka investoreid.

 

Lisaks neile faktidele võib aga öelda, et tööandja brändingu suurim väärtus seisneb selles, et hea maine loob eelduse leida ja hoida tööl eesmärkide saavutamiseks parimat tiimi. See on ka peamiseks põhjuseks, miks antud teemaga tegelemisest on saamas peaaegu et hügieenifaktor ning see on väga oluline konkurentsieelis tööturul, suurendades värbamisvõimekust, kandidaatide valikut ning olemasolevate töötajate hoidmist ettevõttes.