Persoonibrändi identiteedi arendamisega tuleb tegeleda süstemaatiliselt. Enne alustamist on aga oluline mõista, mida su persoonibränd endast kujutama peaks ja mida mitte. Nii ettevõtte kui sinu enda bränd peab sisaldama endas oluliselt enamat kui vaid visuaalset poolt ja läbimõeldud turundustegevusi. Kõige olulisem on sisu, seega peab see hõlmama eelkõige sinu väärtusi, hoiakuid, tõekspidamisi, kompetentse, karismat, selget eesmärki ja suuremat strateegiat. See peab looma sinust teistele soovitud, ent ka autentse ettekujutuse. Kõige olulisem on aga teada, mida sa ise täpselt soovid oma persoonibrändiga saavutada.
Persoonibrändi loomine ongi eelkõige iseenda parima võimaliku versiooni loomine. See on pidev eneseareng, mis algab iseenda mõistmisest. Eduka persoonibrändi loomine eeldab, et sa saad aru, mida sa tegelikult tahad teha, kes sa tegelikult tahad olla, millest sa päriselt unistad ja kuhu sa tahad välja jõuda. Ainult siis, kui oled tugeva vundamendi loonud, saame rääkida võrrandi teisest olulisest osast – pakendamisest ja turundamisest. Nii nagu ka selle jäämäe puhul, moodustab pakend vaid kaduvväikese osa võrreldes kõige sellega, mis jääb vee alla. Eduka persoonibrändingu puhul soovitame meie aga keskenduda eelkõige vee all olevale osale.
Oma persoonibrändi kujundamisel pead sa lisaks eesmärgi leidmisele tegema põhjaliku eneseanalüüsi ja kaardistama oma tugevused ja nõrkused, huvid, teadmised ja oskused. Samuti pead mõtlema selgeks, kes sa soovid olla – mis on sinu kirg, stiil ja elustiil.
Selleks, et eristuda, silma hakata ja meelde jääda, tuleb väga hästi teada oma tugevusi ja neid rõhutada. Sul tuleb selgeks mõelda ja analüüsida kõike seda, mida sa oskad tõeliselt hästi teha. Või ka seda, mida sa oskad teha paremini kui teised. Need võivad olla asjad või tegevused, mis sulle meeldivad ja milles sa oled osav. Aga need võivad olla ka sinu iseloomuomadused või hoopis kogemused.
Tugevad brändid on emotsionaalsed, sest nad puudutavad nii südant kui ka mõistust.
Nii nagu brändi tugevusi, saab ka väärtusi brändi identiteedi loomisel efektiivselt ära kasutada. Tugevad brändid on emotsionaalsed, sest nad puudutavad nii südant kui ka mõistust. Tänapäeval on eriti oluliseks saanud erinevad sotsiaalsed, eetilised ja keskkondlikud väärtused. Need peaksid olema ehedad, kõnetama esmalt sind ennast ja seeläbi ka sinu sihtgruppi.
Kõikide brändide taga on väärtused, millega meie potentsiaalsed kliendid end samastada saavad. Ettevõtte töötajatel ja tippjuhil on väga suur mõju sellele, kuidas tema ettevõtte tooteid ja teenuseid turul nähakse. Kui brändile tuleb n-ö pookida külge erinevaid isikuomadusi, siis persoonibrändi puhul on see oluliselt lihtsam – need väärtused peavadki lähtuma su enda inimlikest joontest ja kõnetama su sihtrühma.