Tarbijate ostukäitumise muutused, eelkõige tänu internetile, on põhjustanud vajaduse muuta müügi- ja turundusosakonnad kliendikesksemaks ja tagada nende sujuv koostöö.
Faktid
Aberdeen Groupi andmetel kasvatavad ettevõtted, mis optimeerivad müügi ja turunduse koostööd, oma tulu 32% kiiremini.
Lisaks saavad ettevõtted, kus müügi- ja turundusmeeskonnad töötavad ühtselt, 38% kõrgemad müügivõidumäärad, 36% kõrgema kliendi säilitamise määra ja 208% rohkem tulu turundusest, nagu on öelnud MarketingProfs.
Miks?
Peamine põhjus seisneb selles, et kliendid viivad nüüd keskmiselt kuni 70% oma ostuotsuste tegemise protsessist läbi internetis, ilma et nad peaksid müügiga ühendust võtma. Mõnel juhul ei suhtle nad müügiosakonnaga üldse, kuna teevad ostu internetis lõpuni.
See tähendab, et tänapäeval moodustab turundus paljude ettevõtete jaoks esmakordselt 70% müügiprotsessist. Olgu see 25%, 50% või 70% — see sõltub kliendist. Nemad otsustavad, millises etapis nad soovivad müügiga ühendust võtta.
Kokkuvõte
Müük ja turundus peaksid töötama sama eesmärgi nimel: kindlustama tehingud ja aitama oma ettevõttel kasvada.