Tänapäeval öeldakse, et bränd on kliendi peas olev ettekujutus sinu ettevõttest, tootest või teenusest, väärtustest, ootustest ja kogemustest. Nii nagu iga eduka brändi ehitamine on pikaajaline tegevus, on seda ka persoonibrändingu loomine.
Persoonibrändingul on ettevõtluses ja ärimaailmas oluline roll, sest tugevad persoonibrändid on ettevõtte või organisatsiooni oluliseks turundus- või müügikanaliks, aga ka tööandja kuvandi toetajaks. Tugevad brändisaadikud kannavad edasi ettevõtte lugu ja tugevdavad seda tehes ka ettevõtte brändi. Bränd ei ole lihtsalt kaubamärk, vaid see peab välja tooma identiteedi ja isikupära. Ka sinu persoonibränd peaks enda alla koondama kõik selle, mille järgi sa tahad, et sind teatakse.
Tugev persoonibränd aitab sul eristuda ja leida kliente ükskõik millises valdkonnas, olgu selleks siis koolituste müük, ärinõustamine, kinnisvara, B2B (ärilt ärile) müük ja eksport, poliitika, kokakunst, personaaltreeningud, iluteenused, veebilehtede kujundamine, koerte dresseerimine või hoopis midagi muud, millega sa tegeled või millele soovid tulevikus keskenduda. Esmalt on vaja sul läbi mõelda ja paika panna oma ideaalne persoonibränd ja kui see on tehtud, seda ka atraktiivselt pakendada ja efektiivselt turundada.
Kui soovid leida uusi kliente või kasvatada ettevõtte müüki, peavad potentsiaalsed kliendid seostama sinu persoonibrändi usalduse, professionaalsuse ja pikaajalise eduga. Olgu tegemist sinu enda ettevõtte või tööandjaga, aitab edukas persoonibränding eelkõige turunduskulusid kokku hoida ning firma käivet, kasumit ja väärtust väga lihtsate ent tõhusate tegevustega kasvatada.
Lisaks sellele on tugeval persoonibrändil teisigi olulisi eeliseid, näiteks:
- käibe ja kasumi kasv;
- lojaalsed kliendid ja kordusostud;
- uute klientide leidmine;
- tõus karjääriredelil;
- tasuta reklaam;
- nähtavus intervjuude, blogipostituste kaudu;
- esinemiskutsed ja tugeva ekspertkuvandi loomine;
- partnerlus;
- ristturundus;
- konkurentidest eristumine;
- usutavus ja usaldusväärsus.
Digitaalajastu on pannud brändingu traditsioonilised alustalad võnkuma. Tavapärastele meediakanalitele – ajakirjandus, raadio ja televisioon – on lisandunud laialdane sotsiaalmeediavõrgustik. Lisaks suurepärasele kommunikatsioonivahendile on sotsiaalmeediast kujunenud ka ideaalne tööriist, mille abil oma ettevõtet või iseennast reklaamida ja esile tuua. Võrreldes traditsiooniliste meediakanalitega on sotsiaalmeedias reklaami hinnad madalamad, sisu loomine kiirem ja lihtsam ning võimalused suuremad. Sellega on aga tekkinud võimalus igaühel end esile tuua ning seetõttu ka endast hõlpsalt soovitud kuvand luua.