Iga töötaja on oma ettevõtte visiitkaardiks ja absoluutselt kõik ettevõttes töötavad inimesed mängivad väga olulist rolli ettevõtte brändi kujundamisel.
Tihti ei mõtle me sellele, et esindame oma ettevõtet või tööandjat ka töövälisel ajal ja oleme seetõttu justkui brändisaadikud. Tegelikkuses kujundame aga 24/7 oma tegude ja sõnadega oma firma kuvandit. Sellel, kuidas me vabal ajal teistele oma tööst räägime või mida me oma sotsiaalmeedia kontodel postitame, on ettevõtte brändingu vaatenurgast väga oluline roll. Niisiis võib öelda, et ühe tugeva ettevõtte brändi loomise kõige lihtsamaks ja ka tulemuslikumaks viisiks on oma töötajate professionaalsete persoonibrändide arendamine. Sõltumata sellest, kas sinu kliendid on ettevõtted ehk tegutsed ärilt ärile (B2B) valdkonnas või eraisikud ja tegutsed ärilt lõppkasutajale (B2C) valdkonnas, tahavad su kliendid näha ettevõtte brändi taga päris inimesi. Nad usuvad neid päris inimesi ja nende päris sõnumeid palju rohkem, kui nad kunagi usuksid hästi läbimõeldud pressiteadet või osavalt kirjutatud sisuturundusartiklit.
See, kas, kuidas ja kui palju me selle mulje kujundamisega vaeva oskame või tahame näha ja kas me kasutame seda ka oma tööalaste eesmärkide saavutamiseks, ongi bränding.
Inimestel jääb sinu töötajatest tahes tahtmata mingi konkreetne mulje. See, kas, kuidas ja kui palju me selle mulje kujundamisega vaeva oskame või tahame näha ja kas me kasutame seda ka oma tööalaste eesmärkide saavutamiseks, ongi bränding. Jah, iga mikrotegevusega saame kogu oma ettevõtte brändi inimeste teadvustes üles ehitada ja ellu äratada. Persoonibränding nagu ka bränding on eesmärgipärane ja läbimõeldud tegutsemine. See ei hõlma mitte ainult suhtlust ja kommunikatsiooni väljapoole, vaid ka ettevõtte sees. Töötajate häälel on väga palju kaalu ja tööandja bränd on seda tugevam, mida rohkem on ettevõttes motiveeritud ja teadlikke kõneisikuid ja brändisaadikuid. Kui soovid saada rohkem päringuid ja kasvatada müüki, pead investeerima oma töötajatesse ja aitama neil luua tugevaid persoonibrände. Nende kaudu jõuab sinu turundusmeeskonna loodud sisu ja väärtus õigete klientideni palju kiiremini ja efektiivsemalt. Edukas persoonibränd ei ole ainult see, kuidas sa end sotsiaalmeedias esitad, vaid on tugevalt seotud ka su igapäevase eluga. Näiteks sellega, millistes seltskondades viibid, kellega koos aega veedad, millistel üritustel, koolitustel, konverentsidel käid või mil moel võõraste ja sõpradega suhtled. Teadlik persoonibränding annab sulle sotsiaalmeedias igas suunas võimenduse.
Niisiis on sinu parimaks müügi- ja turunduskanaliks on sinu töötajad. Siis kui töötajate persoonibränding on integreeritud müügi- ja turundusprotsessi, võib see tuua kaasa reaalselt mõõdetavaid müügitulemusi ja märkimisväärset müügikasvu. Integreerimine tähendab, et üksikute juhuslike postituste asemel hakatakse töötajaid teadlikult oma persoonibrändi ja teiste müügi- ja turundustegevustega siduma. Jah, see eeldab strateegiat ja inimeste koolitamist ja nende toetamist. Aga vaid juhul, kui usaldad oma inimesi ja investeerid nende isiklike brändide loomisesse, saavad nad sinu ettevõtte brändi katuse all jagada oma võrgustikes sinu brändi lugu, mis sind ettevõttena eristab ja sulle seeläbi müügitulu toob. Ettevõtted ja nende juhid, kes on mõistnud persoonibrändingu tähtsust tänapäeva muutuvas ärimaailmas ja selle ka strateegiliselt kasutusele võtnud, on kordades edukamad kui konkurendid.
On aeg kas muutustega kaasa minna või rongist maha jääda!