Enamik teist nõustub, et tugev bränd on ettevõtte edu saavutamiseks oluline. See suurendab müüki, vähendab turunduskulusid, meelitab ligi talente ja annab tasuta reklaami. Steve Forbes on isegi öelnud, et “Teie bränd on kõige olulisem investeering, mida oma ärisse teha saate.” Inimeste arvamus ja seosed teie brändiga võivad ettevõtte kasvu ja tulemuslikkust kas kiirendada või takistada.
Kuid kui palju ja millises ulatuses täpselt?
Peamine põhjus, miks seda nii keeruline mõõta on, on standardiseeritud meetodi puudumine. Bränding hõlmab nii käegakatsutavaid kui ka käegakatsutamatuid tegureid, mistõttu on objektiivse seisukoha võtmine raske ja nõuab nii kvalitatiivset kui ka kvantitatiivset lähenemist.
Ettevõtted kasutavad brändingut, et luua emotsionaalne suhe klientide ja konkreetse toote või teenuse vahel. Edu saavutamiseks pole oluline ainult toote või teenuse kvaliteet, vaid ka see, kuidas kliendid ja tööstusvaldkon tervikuna tajuvad teie brändi.
Bränditeadlikkus
Bränditeadlikkuse loomine aitab publikul teie ettevõtet ära tunda, meelde jätta ja sellega suhestuda. Kuid iga kord ei piisa ainult teadlikkuse kasvatamisest. Enne mõõdikute seadmist on oluline määratleda oma brändingu käegakatsutavad ja käegakatsutamatud eesmärgid.
Käegakatsutavad tegurid on kvantitatiivsed väärtused, nagu tulu, kasum (või kahjum) ja müüginumbrid. Käegakatsutamatud tegurid on kvalitatiivsed väärtused, nagu tarbijate teadlikkus teie brändist. Uute klientide saamine on üks turundajate peamisi eesmärke, aga samuti brändi meeldejäävuse ja äratundmise suurendamine, otsene veebiliiklus, brändivestluste arvu tõstmine jms.
Mõõdikud
Brändi eesmärkide ja investeeringutasuvuse (ROI) mõõtmiseks tuleks kombineerida järgmisi mõõdikuid:
Teadmiste mõõdikud, mis mõõdavad brändi tuntust.
Eelistuse mõõdikud, mis mõõdavad klientide tajutavat väärtust ja ettevõtte positsiooni valdkonnas.
Finantsmõõdikud, mis mõõdavad nii sisemisi näitajaid kui ka konkurentidega võrreldavaid numbreid.
Teadmiste mõõdikud ja brändi nähtavuse näited võiksid olla:
Meediakajastus ja teenitud meedia (mis pole tasuline)
Veebisaidi liiklus ja külastuste arv
Google’i otsingumahu andmed
Brändi mainimiste jälgimine
Välised lingid
Videovaatamised
Sisu allalaadimised
Ettevõtte otsing
Sotsiaalmeedia sisu ulatus
Eelistuse mõõdikud:
Kliendirahulolu skoor
Kasutajate demograafilised andmed
Küsitlused bränditeadlikkuse ja maine kohta
Sisesed ja välised küsitlused
Küsimustikud olemasolevatele klientidele
Arvustused teile ja arvustuste saitidele
Reklaamikampaaniate edu
Seotuse skoor
Finantsmõõdikud:
Tulu
Müük
Tellimused
Juhthinnangud
Uute klientide arv
Kokkuvõte
Nende näitajate jälgimine on oluline, kuid mitte ainus, millele tähelepanu pöörata. Te peate ikkagi teadma, kas teie toode või teenus eristub konkurentidest ning mis tugevdab teie brändi. Kord aastas on mõistlik määrata oma brändi väärtus ettevõtte võimaliku müügi tarbeks – see on ka kasulik mõõdik.
Tuleb tõdeda, et sellele miljoni dollari küsimusele ei ole lihtsat vastust, kuid võime kõik nõustuda, et tugev bränd on iga ettevõtte edu jaoks oluline.
Jätkame maailma muutmist üks bränd korraga.