Miljoni dollari küsimus – Mis on brändingu investeeringu tasuvus (ROI) ja kuidas seda täpselt mõõta?

Lõbus pilt Evelin Orust, kus mõlemas käes on tennise jalats. Üks on hall ja tavaline, teine värviline ja kirev, kirjas Your Brand Up Studio.

Enamik teist nõustub, et tugev bränd on ettevõtte edu saavutamiseks oluline. See suurendab müüki, vähendab turunduskulusid, meelitab ligi talente ja annab tasuta reklaami. Steve Forbes on isegi öelnud, et “Teie bränd on kõige olulisem investeering, mida oma ärisse teha saate.” Inimeste arvamus ja seosed teie brändiga võivad ettevõtte kasvu ja tulemuslikkust kas kiirendada või takistada.

 

Kuid kui palju ja millises ulatuses täpselt?

Peamine põhjus, miks seda nii keeruline mõõta on, on standardiseeritud meetodi puudumine. Bränding hõlmab nii käegakatsutavaid kui ka käegakatsutamatuid tegureid, mistõttu on objektiivse seisukoha võtmine raske ja nõuab nii kvalitatiivset kui ka kvantitatiivset lähenemist.

Ettevõtted kasutavad brändingut, et luua emotsionaalne suhe klientide ja konkreetse toote või teenuse vahel. Edu saavutamiseks pole oluline ainult toote või teenuse kvaliteet, vaid ka see, kuidas kliendid ja tööstusvaldkon tervikuna tajuvad teie brändi.

 

Bränditeadlikkus

Bränditeadlikkuse loomine aitab publikul teie ettevõtet ära tunda, meelde jätta ja sellega suhestuda. Kuid iga kord ei piisa ainult teadlikkuse kasvatamisest. Enne mõõdikute seadmist on oluline määratleda oma brändingu käegakatsutavad ja käegakatsutamatud eesmärgid.

Käegakatsutavad tegurid on kvantitatiivsed väärtused, nagu tulu, kasum (või kahjum) ja müüginumbrid. Käegakatsutamatud tegurid on kvalitatiivsed väärtused, nagu tarbijate teadlikkus teie brändist. Uute klientide saamine on üks turundajate peamisi eesmärke, aga samuti brändi meeldejäävuse ja äratundmise suurendamine, otsene veebiliiklus, brändivestluste arvu tõstmine jms.

 

Mõõdikud

Brändi eesmärkide ja investeeringutasuvuse (ROI) mõõtmiseks tuleks kombineerida järgmisi mõõdikuid:

✔️ Teadmiste mõõdikud, mis mõõdavad brändi tuntust.
✔️ Eelistuse mõõdikud, mis mõõdavad klientide tajutavat väärtust ja ettevõtte positsiooni valdkonnas.
✔️ Finantsmõõdikud, mis mõõdavad nii sisemisi näitajaid kui ka konkurentidega võrreldavaid numbreid.

Teadmiste mõõdikud ja brändi nähtavuse näited võiksid olla:

✔️ Meediakajastus ja teenitud meedia (mis pole tasuline)
✔️ Veebisaidi liiklus ja külastuste arv
✔️ Google’i otsingumahu andmed
✔️ Brändi mainimiste jälgimine
✔️ Välised lingid
✔️ Videovaatamised
✔️ Sisu allalaadimised
✔️ Ettevõtte otsing
✔️ Sotsiaalmeedia sisu ulatus

Eelistuse mõõdikud:

✔️ Kliendirahulolu skoor
✔️ Kasutajate demograafilised andmed
✔️ Küsitlused bränditeadlikkuse ja maine kohta
✔️ Sisesed ja välised küsitlused
✔️ Küsimustikud olemasolevatele klientidele
✔️ Arvustused teile ja arvustuste saitidele
✔️ Reklaamikampaaniate edu
✔️ Seotuse skoor

Finantsmõõdikud:

✔️ Tulu
✔️ Müük
✔️ Tellimused
✔️ Juhthinnangud
✔️ Uute klientide arv

 

Kokkuvõte

Nende näitajate jälgimine on oluline, kuid mitte ainus, millele tähelepanu pöörata. Te peate ikkagi teadma, kas teie toode või teenus eristub konkurentidest ning mis tugevdab teie brändi. Kord aastas on mõistlik määrata oma brändi väärtus ettevõtte võimaliku müügi tarbeks – see on ka kasulik mõõdik.

Tuleb tõdeda, et sellele miljoni dollari küsimusele ei ole lihtsat vastust, kuid võime kõik nõustuda, et tugev bränd on iga ettevõtte edu jaoks oluline.

Jätkame maailma muutmist üks bränd korraga.