Julgus olla ehe on võti tugeva persoonibrändi kujundamiseks

Julgus olla ehe on võti tugeva persoonibrändi kujundamiseks 

Oma persoonibrändi kujundamisel mängivad olulist  rolli nii erinevad avalikud esinemised kui ka artiklite ja sotsiaalmeedia postituste kirjutamised. Me kõik esineme pidevalt ja kõik, mida me ütleme, lisab tooni meie persoonibrändile ja igal sõnavõtul on väga suur mõju brändi mainele. See võib ehk olla sulle suureks eneseületuseks, ent see on kiireim viis saada oma valdkonna arvamusliidriks. Niisiis ei ole eneseväljendus tänapäeval lihtsalt soovituslik oskus – see on isikubrändingu ja ametialase edu oluliseks osaks. 

Julgus olla ehe

Eneseväljenduse juures peetakse sageli ekslikult tähtsaks täiuslikkust. Aga tihti muudab just ebatäiuslikkus inimese mõjusaks. Üheks oluliseks võtteks on siin iseendaga ausalt kontakti loomine. Kui sa iseendaga rahu saavutad ja oma hirmudest läbi hingad, tekib julgus ka end teiste ees väljendada. 

Kirjutamine ja esinemine – kas need oskused on õpitavad?

Paljud inimesed usuvad, et nad lihtsalt ei ole kirjutamise ja esinemise inimesed. Tegelikult on mõlemad oskused treenitavad. Mida rohkem sa sellega tegeled, seda omasemaks see sulle saab, seda vähem kulub aega ettevalmistusele ja seda lihtsamini järgmised võimalused sinu juurde jõuavad. 

Siinjuures tasub alustada väikeste sammudega, et tugevdada nii persoonibrändi kui ka enesekindlust. Alustada tasub kas või sellest, et hakkad päeviku stiilis oma mõtteid ja tundeid väljendama või siis  paned paberile ausalt kirja, mida sa tahad teistega jagada või öelda. Seejärel alusta mõne lühikese postitusega või proovi esialgu esineda mõnel väiksemal koosviibimisel.

Ka esinemisnärvi ei tasu probleemina näha – see on pigem tohutu energia, mida saab laval hoopis enda kasuks tööle panna.

Enda hääle ja pildi omaksvõtt

Paljudele võib olla võõrastav ka oma hääle ja pildi omaksvõtt. Üks praktiline meetod, mis aitab nii isikubrändingu kui ka eneseväljenduse arendamisel on näiteks minivideode tegemine. Neid võib teha kas või iga päev pikkusega 30 sekundit. Oluline on aga neid hiljem vaadata, kuulata ja ka analüüsida ing seeläbi endal oma hääle ja pildiga harjuda lasta. Alguses tundub see kindlasti võõras, kuid ajapikku muutub oma hääl ja kuvand loomulikuks. 

Lugude jutustamise jõud

See, mida teised sinust räägivad või mida sa enda kohta internetist leiad, on väga oluline, ent veelgi tähtsam on see, mida ja kuidas sa ise endast räägid.

Edukaks kirjutamiseks ja esinemiseks on olulised just isiklikud lood. Emotsioon on nagu liim, mis seob info kuulajate ja vaatajatega. Persoonibrändi tugevdamisel on just lood need, mis loovad tugevama seose kuulajaga ja aitavad nähtut narratiivi kaudu meelde jätta.

Ka neuroteadlased usuvad, et lugude kuulamine suurendab inimeste neurokognitiivseid võimeid. Kui inimesed on emotsionaalselt haaratud, oskavad nad sinuga paremini samastuda ja mõistavad su väärtushinnanguid. Lisaks jääb info paremini meelde, kui see on esitatud pigem loo kui faktide võtmes.

Autentsus ja järjepidevus kui edu vundament

Kõige olulisemaks tuleb aga pidada nii autentsust kui ka järjepidevust. Oluline on mitte langeda perfektsionismi lõksu ja anda endale aega areneda. Alustada tuleb väikestest sammudest ning luba endal olla sina ise – sest just see muudab su eriliseks.

Kui eneseväljenduse teema Sulle huvi pakub, oled lahkelt oodatud kuulama ka meie “Persoonibrändingu õpiampsude” podcasti episoodi eneseväljenduse koolitaja ja mentori Kristina Samraga: https://spoti.fi/40KVVnV. See vestlus pakub mõtteainet kõigile, kes soovivad oma persoonibrändi ja isikubrändingut täiustada ning oma häält kuuldavaks ja ennast nähtavaks teha.