Edukad brändid tugevdavad oma ettevõtte brändi läbi üksikisiku.
Töömaailm on muutumas – peab kohanema või jäädakse ajast maha. Tänapäeval ei vaadata organisatsioone kui emotsioonituid äriüksusi. Pigem omab iga organisatsioon isiksust ja mainet. Edukad brändid algavad seestpoolt, tugevdades kollektiivi läbi iga üksiku liikme.
Aga miks?
Tugeval tööandja brändil on mitmeid positiivseid tulemusi. See vähendab värbamiskulusid 50% ja suurendab kvalifitseeritud kandidaatide arvu veel 50%. Samuti suurendab see keskmiselt tööjõu püsimist ettevõttes 28%.
Mul oli au vestelda brändiekspertide Olesija Saue ja Kersti Vannasega tööandja brändingust ja persoonibrändingu rollist.
Tänapäeval brändide integreerimine – persooni-, tööandja ja ettevõtte bränd – suurendab nii teie kui ka teie ettevõtte väärtust.
- Persoonibränding: eristab üksikisikuid
- Tööandja bränding: meelitab ligi ja hoiab parimaid talente
- Ettevõtte bränding: kasvatab ja tugevdab ettevõtte väärtust klientide, aktsionäride ja teiste huvigruppide silmis
Teie kõige väärtuslikum ressurss.
Hea tööandja bränding tuleneb olemasolevatest ressurssidest – töötajatest, kes juba loovad palju sisu.
Persoonibränding võib sõna otseses mõttes tööandja brändi kas luua või lõhkuda. Seda seetõttu, et potentsiaalsed töötajad otsivad Google’ist teavet organisatsiooni, selle asutajate ja juhtide kohta enne, kui nad kandideerivad. Samuti on oluline, kuidas töötajad üldsusega suhestuvad, sest nad saavad oma brändide avalikeks esindajateks.
Näpunäited ja nipid
Üldiselt aitab töötajate isikliku brändi arendamise toetamine tugevdada nii teie ettevõtte kui ka tööandja brändi.
Siin on mõned praktilised näpunäited, kuidas seda teha:
- Looge lihtsad ja praktilised juhised ja inspiratsioon.
- Ärge piirake töökohas juurdepääsu sotsiaalmeedia saitidele.
- Pange oma töötajad keskmesse.
- Määratlege oma sõnum.
- Tundke oma sihtrühma.
- Muutke töötajatele lihtsaks ja atraktiivseks teie brändi lugude jagamine.
- Tunnustage töötajaid, kes panustavad ettevõtte brändi sisuturundusse.
- Aidake neil huvitava sisu ja piltidega.
- Leidke suurepäraseid töötajalugusid ja jagage neid.
- Pakkuge õppimis- ja arenguvõimalusi.
- Veenduge, et töötajad mõistavad teie strateegiat.
- Looge autentne kultuur ja hoidke seda.
- Ehitage välja oma hääl.
- Integreerige bränd igapäevaelusse.
- Jagage iga töötajaga oma lugu ja visiooni ning edastage oma unikaalne väärtuspakkumine.
- Siduge tööandja, isiklik ja ettevõtte bränd.
- Looge mõõtmise plaan.
Loodetavasti on need näpunäited teile kasulikud!