Üks väheseid raamatuid, mis on mind viimasel ajal väga inspireerinud, on Simon Sineki raamat “Start with WHY”. See raamat on tänapäeval erakordselt oluline, kuna see selgitab väga selgelt, miks mõned ettevõtted suudavad hoida klientide lojaalsust ja toetust isegi rasketel aegadel nagu praegu, samas kui teised seda ei suuda.
Kuidas mõjutada inimkäitumist?
Simon Sineki sõnul on inimkäitumise mõjutamiseks kaks viisi: seda saab manipuleerida või inspireerida.
Enamikul ettevõtetel pole aimugi, miks nende kliendid on nende kliendid või miks nende töötajad on nende töötajad. Nad alustavad tavaliselt küsimustega “miks” ja “kuidas”, kuna see on see, mida kliendid küsivad. Väga vähesed inimesed ja ettevõtted teavad oma “miksi” ja veelgi vähem oskavad seda edastada.
Huvitav ülevaade:
On teaduslikult tõestatud, et meie limbiline aju vastutab kõigi meie tunnete eest, nagu usaldus ja lojaalsus. See on vastavuses “Miks” tasemega. See aju osa vastutab kogu inimkäitumise ja kõigi meie otsuste tegemise eest.
Kuidas alustada oma “miks” kasutamist:
- Parimad ettevõtted on üles ehitatud põnevil töötajatest, kes toetavad Sind ka raskel ajal.
- Ainus viis, kuidas teised teavad, mida sa usud, on see, mida ütled ja teed.
- Kui tahad teisi inspireerida, räägi alati kõigepealt oma “miksist”.
- Kui alustad “miksist”, pole vajadust allahindluste või agressiivsete müügitehnikate järele.
- Me tahame olla inimeste ja organisatsioonide ümber, kes on meie sarnased ja jagavad meie uskumusi.
- Emotsioon on igal ajal ratsionaalsusest üle.
Hea uudis on see, et “Miks” asub Sinu sees. Sul on vaja see lihtsalt määratleda, hakata seda kasutama ja jääda sellele truuks.